Google Adwords Reklam Danışmanlığı

Google Ads reklamları ile bir adım öne çıkın !

NASIL YAPIYORUZ ?

Google arama motoru üzerinde bir kelime ile ilgili arama yapıldığında hedef kitlenizin karşısına çıkan binlerce sonuç içerisinde yada hedef kitlenizin ziyaret ettiği web sitelerde rakipleriniz arasında fark edilmenizi sağlayacak reklamlar planlıyor ve yönetiyoruz.

Bu hizmeti verirken Google Ads hesabınızı kuruyor, doğru anahtar kelimeleri seçiyor, dikkat çekici reklam metinleri ve görseller hazırlıyor, doğru açılış sayfalarını belirliyor ve hangi kullanıcıların müşteriye dönüştüğünü inceliyoruz.

GOOGLE ADS NEDİR ?

Eski adı ile Google Adwords yeni adı ile Google Ads

Google Ads reklamları dünyanın en kapsamlı arama motoru olan Google üzerinde yapılan aramalar ve belirlenen hedef kitle grupları içerisinde yer alan kişilere metin ve görsel içerik gösterimleri sağlayan reklam platformudur.

Metin reklamlarınız için hedeflediğiniz anahtar kelimeler ile Google üzerinde yapılan arama sonuçlarında çıkacak metin reklamlarınız için içerik, sıralama ve tıklama başı maliyetleri (CPC) belirleyebilirsiniz.

Daha önce web sitenizi ziyaret etmiş ve ürün yada hizmetleriniz ile ilgilenebilecek kriterlere sahip kişileri hedefleyerek ziyaret ettikleri diğer web sitelerde yer alan google reklam alanlarında, youtube ve gmail gibi mecralarda görsel reklam gösterimi yapabilirsiniz.

GOOGLE ADS İLE HER AN KONTRÖL

Google Ads reklam platformu ile reklam kampayalarınız için günlük yada toplam kampanya bütçeleri, hangi gün ve saatte yayınlamak istediğinizi, reklamlarınızın yayınlanmasını istediğiniz yada istemediğiniz web siteleri, ülkeleri ve daha bir çok kriteri belirleyebilirsiniz.

Google Ads reklamları ağı 3 ana kategoriden oluşur. Google Arama Ağı, Google Görüntülü Reklam Ağı ve YouTube Ağı. Bu ağlar; Google arama sonuçları, Google Adsense ile görsel reklam gösterimi yapan web siteler, google reklam ortaklarına ait reklam alanları ve mobil uygulamalar dahil olmak üzere tüm reklam alanlarını kapsar.

Google Adwords Reklam Yönetimi Süreçleri

HESAP KURULUMU

Reklamlarınızın verimli bir şekilde yayınlanabilmesi için Google Ads hesabınızı kuruyor yada var olan hesabınızı optimize ediyoruz.

HEDEF KİTLE TESPİTİ

Reklamlarınız için anahtar kelime listeleri oluşturuyor, potansiyel müşteri analizi ile hedef kitlelerinizi belirliyoruz.

İÇERİK ÜRETİMİ

Belirlenen reklam alanlarına uygun metin ve görsel içerikler hazırlıyor, performanslarına göre optimize ediyoruz.

YAYINLAMA VE RAPORLAMA

Oluşturulan tüm veriler ile en iyi performansı sağlayacak reklamları yayınlıyor, takip ediyor ve düzenli olarak sonuçları raporluyoruz.

Google Adwords reklam yönetimi ile ilgili en çok merak edilen konular

Google Ads hesabı oluşturun.
Googel Ads hesabınızı web siteniz ve Google Analytics hesabınız ile entegre edin
Reklam verme amacınızı belirleyin
Reklam türlerini belirleyin ( Arama Ağı Reklamları - Görsel Reklamlar - Duyarlı Reklamlar )
Hedef kitlenize ait anahtar kelime, bölge, demografik özellikler ve ilgi alanlarını belirleyin
Seçtiğiniz reklam türleri için statik görsel, video ve reklam metinlerini hazırlayın
Google Adwords reklam kampanyalarını ve bütçeleri belirleyin
Faturalandırma ve ödeme yöntemlerini belirleyin.
Kampanya performanslarını takip edin ve optimize edin.

Arama Ağı ( Anahtar Kelime ) Reklamları
Google arama ağı reklamları, reklam kampanyalarında belirlediğiniz anahtar kelimelerin google kelime arama sonuçlarında gösterilen sadece metin içeriklerden oluşan reklam modelidir.
Arama ağı reklamlarında reklamlarınızın tıklama sayısına göre bir tıklama başı maliyet üzerinden ödeme yaparsınız. Reklam gösterimleri için herhangi bir ödeme alınmaz.
Reklamlarınızın google arama sonuçlarında 1. sayfada yada 1. sırada yayınlanma ayarlarına göre farklı tıklama başı maliyet düzenlemeleri yapabilirsiniz.
Reklamlarınızın verimliliğini arttırmak için reklam uzantıları özelliğini kullanarak reklam metinlerinize telefon numarası, konum ve ek linkler ekleyebilirsiniz.

Duyarlı Arama Ağı Reklamları
Duyarlı arama ağı reklamlarının arama ağı reklamlarından farklı olarak aynı reklam içerisinde çoklu olarak reklam başlıkları ve açıklamaları planlayabilmenizdir.
Google Adwords hedef kitlenizin arama ve dönüşüm verilerine göre en başarılı başlık ve açıklamaları belirleyerek yayınlamaya devam eder.
Belirlediğiniz başlık ve açıklamalar için sıralama önceliklerini belirleyebilirsiniz.

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyaları
Görüntülü reklamalar, google reklamalarını gösterimi için onaylanmış web siteler, haber siteleri, bloglar, mobil uygulamalar gmail ve youtube gibi mecralarda yayınlanır.
Web siteler google tarafından belirlenenmiş görsel ölçülerinde reklamlar için belirledikleri alanlarda reklam gösterimi yapar.
Görüntülü reklam kampanyalarından tıklama sayısına göre bir tıklama başı maliyet üzerinden ödeme yaparsınız. Reklam gösterimleri için herhangi bir ödeme alınmaz.
Reklamlarınızın görüntülüneceği kişileri web siteniz ile etkileşime geçme biçimleri, bölge, demografik özellikler ve ilgi alanlarını ile belirleyebilirsiniz.
Reklamlarınızın yayınlanmasını yada yayınlanmamasını istediğiniz web site ve uygulamaları kampanya ayarlarında belirleyebilirsiniz.
Reklam içeriklerinizi JPEG, GIF ve HTML5 görsel türleri ile yayınlayabilirsiniz.

Video Kampanyaları
Video reklam kampanyalarınızda planladığınız reklamlar YouTube kullanıcılarına video izlerken ya da video arama sonuçlarında gösterilen video içerikli reklamlardır.
Video reklamlarınız için kullanıcılar reklamlarınızı en az 30 saniye izlediğinde, reklamın tümünü görüntülediğinden ya da reklamlarınızda yer alan linkleri tıkladığında ödeme yaparsınız.
Reklamlarınızın görüntülüneceği kişileri web siteniz ile etkileşime geçme biçimleri, bölge, demografik özellikler ve ilgi alanlarını ile belirleyebilirsiniz.

Uygulama Kampanyaları
Google uygulama kampanyaları ile Android ve IOS uygulamalarınızı google arama ağı, görüntülü reklam ağı, google play, YouTube ve diğer reklam alanlarında uygulamarınızın için uygun hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
Uygulama reklamalarında tıklama sayısına göre bir tıklama başı maliyet üzerinden ödeme yaparsınız. Reklam gösterimleri için herhangi bir ödeme alınmaz.
Reklamlarınızın görüntülüneceği kişileri web siteniz ile etkileşime geçme biçimleri, bölge, demografik özellikler ve ilgi alanlarını ile belirleyebilirsiniz.

Google anahtar kelime reklamları için anahtar kelime listelerinizi oluştururken satışa sunduğunuz ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili kelime kelime öbekleri, kelime varyasyonları, yanlış yazımlar ve reklamlarınızın yayınlanmasını istemediğiniz kelimeleri negatif anahtar kelimeler olarak belirlemeniz gerekir.
Anahtar kelimelerinizi 3 ana kategoride belirleyebilirsiniz. Bunlar; marka yada ürününüz ile ilgili kelimler, rakiplerinize ait kelimeler ve sektörel kelimeler olabilir.
Anahtar kelimelerinizi belirlerken teknik terimler ile birlikte ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili arama yapan kişilerin kullanacağı kelimeleri de analiz ederek kampanyalarınıza eklemeniz gerekir.
Google Ads panelinde bulunan Anahtar Kelime Planlayıcı özelliğini kullanabilirsiniz. Google size belirteceğiniz bir kaç örnek anahtar kelime ve web siteye göre anahtar kelime listeleri önerecektir. Bu kelimeleri referans alarak kendi anahtar kelime listelerinizi oluşturabilirsiniz. Anahtar Kelime Planlayıcı ile arama hacmi ve tahminlere ait bir performans bilgisi edinebilirsiniz.

Google anahtar kelime hedeflemelerinde Tam Eşleme, Sıralı Eşleme ve Geniş Eşleme olmak üzere 3 farklı eşleme türü mevcuttur.

Tam Eşleme Nedir?
Reklamlarınız, anahtar kelime olarak belirlediğiniz tam terimle eşleşen veya yakın varyasyonları olan kelime aramalarda gösterilebilir.
Yakın varyasyonlar, tam eşlemeli anahtar kelimeler ile aynı anlama gelen anahtar kelimeleri içeren kelime arama sorgularını kapsar.
Tam eşlemeli anahtar kelimeler [kadın ayakkabıları] şeklinde parantez içerisinde belirtilir. Tam eşleme il bu terimin yakın varyasyonları olan kadın ayakkabıları, bayan ayakkabıları, kadınlar için ayakkabılar, kadın ayakkabısı vb. kelime aramalarında da reklamlarınız gösterilir.

Sıralı Eşleme Nedir ?
Reklamlarınız, sıralı eşleleme olarak tanımladığınız anahtar kelimelerin başına yada sonuna başka kelimeler olan bir şekilde veya kelimelerin yakın varyasyonları ile eşleşen aramalarda gösterilebilir. Ancak anahtar kelimelerin ortasına anlamı değiştiren bir kelime eklenirse reklamlarınız gösterilmez. Sıralı eşlemeli anahtar kelimeler,( "kadın şapkaları" ) tırnak işaretleriyle belirtilir.

Geniş Eşleme Nedir ?
Anahtar kelime olarak belirlediğiniz kelimeler ile birlikte reklamlarınız yazım hataları ve eş anlamlı kelimeleri içeren aramalar ile birlikte ilgili diğer aramalarda ve alakalı diğer varyasyonlarda gösterilebilir. Bir örnek ile anahtar kelimeniz "kadın ayakkabıları" ise "bayan ayakkabıları satın al" ve "bayan ayakkabı" için arama yapan kullanıcılar reklamınızı görebilir.

Negatif Anahtar Kelime Nedir ?
Negatif anahtar kelimeleri kampanyalarınıza ekleyerek, yalnızca hedef kitleniz için geçerli olan anahtar kelimelerde reklamlarınızın yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Böylece daha iyi hedefleme sağlandığından, reklamlarınızı sadece öncelikli hedef kitlenize göstermiş olursunuz.

Google görsel reklam platformunda Duyarlı ( Akıllı ) Görüntülü Reklam, Standart Görüntülü Reklam, ve Gmail Reklamları olmak üzere 3 farklı seçenek bulunmaktadır.

Duyarlı ( Akıllı ) Görüntülü Reklamlar Nedir ?
Duyarlı görüntülü reklamlar, Google Görüntülü Reklam Ağı için varsayılan olarak karşımıza çıkan görüntülü reklam türüdür. Duyarlı görüntülü reklamların boyut, görünüm ve biçimleri, tüm görsel reklam alanlarına uygun şekilde otomatik olarak ayarlanır.
Duyarlı görüntülü reklamları oluşturmak için başlık yazısı, logo, görsel veya açıklama gibi türlerde farklı reklam varlıklarını tek bir reklam öğesine yükleyebilirsiniz. Sonrasında Google, reklamlarınızı en yüksek performansı alabileceğiniz şekilde oluşturur.
Duyarlı görüntülü reklamların kullanılması, reklam öğesi testi ve optimizasyon işlerini Google'a bırakır. Böylece reklam performansını iyileştirmeye odaklanmanızı sağlar.

Standart Görüntülü Reklamlar Nedir ?
Duyarlı görüntülü reklamlardan farklı olarak tüm görsel reklam boyutlarını yükleyerek kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Standart görüntülü reklam modelinde sadece uygun ölçülerde görselleri kampanyanıza ekleyebilirsiniz. Google herhangi bir şekilde görsel boyutlarınıza müdahale etmeden uygun ölçülerde ki görsellerinizi uygun reklam alanlarında gösterilmesini sağlar. Bu reklam modelinden görsel ölçüleri ve yayınlanacak reklam alanları ile ilgili tüm kontrol reklam verendedir.

Standart Görüntülü Reklamlarda Sık Kullanılan Görsel Boyutları Nelerdir ?

Mobil Cihaz Görsel Reklam Boyutları (piksel)
300 x 250
320 x 50
320 x 100
250 x 250
200 x 200

Masaüstü Bilgisayar Görsel Reklam Boyutları (piksel)
300 x 250
336 x 280
728 x 90
300 x 600
160 x 600
970 x 90
468 x 60
250 x 250
200 x 200

Gmail Reklamları Nedir ?
Gmail reklamları, hedef kitlenizin gmail gelen kutusunda Tanıtımlar ve Sosyal sekmelerinde gösterilen etkileşimli reklam türüdür. Gmail reklamlarından birini tıkladığında, tıpkı bir e-posta gibi genişleyebilir. Genişletilmiş reklam içeriğinde resim, video veya yerleşik form bulunabilir. Gmail reklamları sayesinde, hedef kitleniz ile daha kişisel bir biçimde iletişim kurmanıza yardımcı olur.
Gmail reklamları ilk olarak daraltılmış biçimde gösterilir. Kullanıcılar reklamı tıkladığında, reklam onu reklamverenin açılış sayfasına yönlendirir ya da yerleşik form veya video gibi öğelerle çeşitli reklamcılık hedeflerini karşılamak için kullanılabilen bir e-posta boyutuna genişler.
Kullanıcılar, genişletilmiş reklamla reklamın düzenine göre farklı şekillerde etkileşime girebilir. Video oynatabilir, form doldurabilir, web sitenizin bağlantısını tıklayabilir veya mobil cihazlarda tıkla ve ara özelliğini kullanabilir ya da uygulama mağazasına gidebilirler.

BİZİ TERCİH EDENLER

Dijital Pazarlama Danışmanlığı, Sosyal Medya Yönetimi, Google Adwords Reklam Yönetimi, Web Tasarım ve Yazılım, Fuar ve Etkinliklere Özel Dijital Pazarlama Çözümleri ve Süreç Yönetimi başta olmak üzere dijital pazarlamanın tüm alanlarında hizmet verdiğimiz referanslarımızdan bazıları...

Bizimle tanışmak isterseniz bir mail göndermeniz yada aramanız yeterli :)

Dijital yol haritanızı çizmek, satışlarınızı arttırmak, yeni müşteriler edinmek yada varolan markanızın dijital dönüşümü için bir dijital ajans ihtiyacınız varsa

BİZ HAZIRIZ !

Whatsapp üzerinden hızlıca iletişim kurmak için tıklayınız.

TOP